Nordic ID Oyj puolivuosikatsaus. Tammi-kesäkuun liikevaihto oli 3,90 miljoonaa euroa, ratkaisupalvelumyynti jatkoi kasvuaan, laitemyynti jäi tavoitteista.
Teknologiayhtiö Nordic ID hakee ratkaisuja kaupassakäynnin ja asiakaskokemuksen viemiseksi uudelle tasolle: tulevaisuudessa asiakas voi tehdä ostoksensa kaupassa, jossa ei ole henkilökuntaa ja jossa teknologia varmistaa, että tuotteet eivät pääse loppumaan hyllyiltä. Nordic ID:n ainutlaatuinen konsepti on esillä Espoossa loppuvuoden ajan.
Nordic ID ydinliiketoimintaa on esineiden tunnistaminen ja reaaliaikainen seuranta RFID-teknologiaa hyödyntämällä. Yhtiö on myös kehittänyt ratkaisuja, jotka digitalisoivat kaupassa käynnin ydinprosesseja: asiakkaan tunnistaminen, ostotapahtuma ja tuotesaldon reaaliaikainen seuranta tapahtuvat automatisoidusti Nordic ID:n teknologian avulla.
– S/MART palvelukonsepti voi mullistaa kaupan alan fundamentteja radikaalisti. Tämän avulla kaupan myyntipisteiden määrää on mahdollista kasvattaa merkittävästi ja tuoda kaupan palvelut paremmin kuluttajaa palveleviksi ja helpommin saavutettavaksi. Miehittämätön kauppa mahdollistaa kaupan palvelut haja-asutusalueille, joissa ei ole kaupallisia edellytyksiä perinteisen kaupan ylläpitämiselle. Nordic ID:n palvelu- ja ratkaisuliiketoiminnan johtaja Juuso Lehmuskoski toteaa.
Nordic ID S/MART on Nordic ID:n omistama tavaramerkki. Myös kaikki S/MARTin hyödyntämät ratkaisut ovat yhtiön omistuksessa ja rakennettu Nordic ID:n oman innovatiivisen Radea-ohjelmistoalustan päälle. S/MART soveltuu erityisesti vähittäiskaupan tarpeisiin, sekä hotellien ja business centereiden yhteyteen. Kilpailijoihinsa verrattuna S/MART on sekä kustannustehokas että ketterä.
– S/MART tekee kaupassakäynnistä nopeaa ja vaivatonta. Kassalla tavaroita ei esimerkiksi tarvitse skannata erikseen ja ostotapahtuman voi hoitaa vaikkapa mobiilisti, jolloin aikaa ei kulu jonottamiseen. Reaaliaikaisen tuotteiden seurannan ansiosta hyllyjen täyttäminen tapahtuu oikeaan aikaan eikä asiakas joudu pettymään tuotteen puuttumisesta, Lehmuskoski jatkaa.
Demokauppa auki vuoden loppuun
Nordic ID avaa maanantaina 12.11.2018 Espoonlahdessa miehittämättömän, täysin automatisoidun S/MART-kaupan. Demokauppa on kooltaan 25 neliömetriä ja sen valikoimassa on noin 500 tuotetta yhteistyössä Fazerin ja Hartwallin kanssa. Tuotteiden RFID-tunnisteista vastaa Avery Dennison ja maksuratkaisuista suomalainen Poplatek Oy.
– Olemme kehittäneet turvallisen maksuratkaisun tulevaisuuden autonomiseen kauppaan, jossa myös maksaminen on sujuva ja kitkaton osa palvelukokonaisuutta, Poplatekilla myynnistä vastaava Jukka Nokso-Koivisto kertoo.
– Haluamme osoittaa ratkaisullamme, että tulevaisuuden kauppa on jo täällä, Lehmuskoski toteaa.
Lisätietoja:
Juuso Lehmuskoski, Palvelu- ja ratkaisuliiketoiminnan johtaja
Puh. 040 5103 790
Nordic ID on suomalainen RFID-teknologiayhtiö. Yhtiö mahdollistaa esineiden yksilöllisen tunnistettavuuden ja tekee niistä seurattavia läpi niiden koko elinkaaren. Nordic ID tuottaa seurantatietoon liittyvää reaaliaikaista informaatiota asiakkaidensa päätöksenteon tueksi. Pilvipohjainen PaaS-palveluratkaisu (PaaS, Platform as a Service) yhdistää tavaravirran jokaisen yksittäisen esineen yrityksen tietojärjestelmiin. Yhtiön missiona on mahdollistaa täydellinen digijalanjälki materiaalinhallinnan keinoin.
Nordic ID Oyj puolivuosikatsaus. Tammi-kesäkuun liikevaihto oli 3,90 miljoonaa euroa, ratkaisupalvelumyynti jatkoi kasvuaan, laitemyynti jäi tavoitteista.
Brady Corporationin kokonaan omistaman tytäryhtiön Brady S.À.R.L.:n kaikista Nordic ID OYJ:n osakkeista tekemän julkisen käteisostotarjouksen alustava...
Brady Corporation ilmoittaa aikomuksestaan hankkia koko Nordic ID Oyj:n osakekanta, tavoitteenaan IDS-liiketoiminnan strateginen kehittäminen; tekee suositellun...